
Vy sa sústreďte len na svoj biznis.
Reklama a "repre" - daňový či nedaňový náklad???
26.09.2011 11:50
Reklamou sa rozumejú výdavky daňovníka, ktoré vynaloží v súvislosti so svojou podnikateľskou činnosťou so zámerom dosiahnutia, zabezpečenia a udržania alebo zvýšenia svojich príjmov - t. j. napr.
* reklama v TV, rozhlase, na internete
* inzercia v časopisoch, novinách a v iných tlačovinách
* zverejňovanie plagátov, transparentov
* reklamné a propagačné predmety - suma nesmie presiahnuť 16,60 EUR za kus!
* ochutnávky tovarov alebo výrobkov
* poskytovanie výhier v reklamných, predajných súťažiach prístupných verejnosti a žrebovacích akciách
Pozor, ak si dáte predtlačiť firemný hlavičkový papier alebo si dáte zhotoviť obálky s logom, nepovažuje sa to za reklamu.
Kedykoľvek kohokoľvek chcete vo firme pohostiť, rozlúčte sa z možnosťou uplatnenia si daňového výdavku, zákon hovorí jasnou rečou.
Reprezentačné výdavky sú výdavky na pohostenie a občerstvenie svojich obchodných partnerov, resp. vlastných zamestnancov (chlebíčky, kávička, minerálne vody, obed a pod.) a reklamné predmety v sume vyššej ako 16,60 EUR za kus. Pri repre výdavkoch nevzniká nárok na odpočet dane z pridanej hodnoty!!! Celá suma sa účtuje v podvojnom účtovníctve na účet 513 - Náklady na reprezentáciu a v jednoduchom účtovníctve do výdavkov neovplyvňujúcich základ dane!
Nezabudnite - pri zostavovaní priznania k dani z príjmov treba repre výdavky pripočítať k základu dane! Počas roka sa účet 513 iba tvári ako náklad, v skutočnosti sumu, ktorá sa na ňom v priebehu roka nazhromaždí, treba zdaniť.
autor článku: Kristína Hlavatá
—————
Diskusná téma: Reklama a "repre" - daňový či nedaňový náklad???
Neboli nájdené žiadne príspevky.