
Vy sa sústreďte len na svoj biznis.
povinnosť používať registračnú pokladnicu - časť druhá
16.10.2011 18:27
Ohľadom povinnosti používania elektronických registračných pokladníc už som písala, stále sa však stretávam s otázkami. Pripomínam preto:
Po novom sa za tržbu považuje aj ÚHRADA FAKTÚRY V HOTOVOSTI - túto je podnikateľ povinný evidovať od 1. januára 2012 v registračnej pokladnici.
Podnikateľ, ktorý pri predaji vystavuje faktúry má teda od 1.1.2012 dve možnosti:
1. naďalej bude úhrady faktúr prijímať v hotovosti a teda je POVINNÝ si zakúpiť registračnú pokladnicu
2. alebo bude prijímať úhrady faktúr len bezhotovostne (prevodom na účet) a teda mu povinnosť vlastniť pokladnicu nevzniká.
Takže ak predávate tovar (okrem cenín, cestovných lístkov, či tovaru predávaného vo vysokohorských zariadeniach bez pripojenia na elektrickú energiu a iné podľa §3 zákona č. 289/2008 Z. z.) alebo služby podľa zoznamu uvedeného tu, ste povinní si registračnú pokladnicu zakúpiť do konca tohto roku.
Ak si nie ste istí, či máte alebo nemáte povinnosť zakúpiť si pokladnicu, neváhajte sa informovať.
článok pripravila Kristína Hlavatá
—————